zondag 8 maart 2015

Blogverjaardag

Gisteren was mijn blogverjaardag! Ik had er helemaal niet bij stilgestaan, maar een lieve volger attendeerde mij er op. En een verjaardag mag gevierd, dus trakteerde ik mezelf op een AIP cakeje en een fijne kop thee. En trakteer ik jullie op het recept ;-). 

AIP cakejes (6 stuks) naar recept van Paleo Feest

Wat heb je nodig:

- 1/2 zakje neutralicious cakemix van Paleo2go
- 1 appel of 6 eetlepels appelmoes
- 1 eetlepel honing
- 1 eetlepel kokosmelk
- 3 eetlepels arrowroot
- 2 eetlepels gelatinepoeder
- 40 gram kokosolie (gesmolten)
- kaneel

Hoe maak je ze:

- kook appelmoes van de appel (schillen, in stukjes snijden, beetje water erbij, paar minuten koken tot de appel zacht is, pureren met een staafmixer) en voeg naar smaak kaneel toe. Je hebt 6 eetlepels appelmoes nodig.
- mix het halve zakje cakemix met de arrowroot en gelatinepoeder
- voeg de overige ingrediƫnten toe en meng goed
- verdeel over 6 muffinvormpjes
- bak 30 minuten op 175 graden
- laat goed afkoelen; de binnenkant wordt steviger als het cakeje afkoelt

Blik je intussen mee terug op een jaar (H)eerlijk over eten?

Het afgelopen jaar stond in het teken van de zoektocht naar een betere gezondheid. Eerst lag mijn focus vooral op voeding, maar later kwamen daar de andere aspecten (zonlicht, aanpakken van stress, beweging, ontspanning, slaap) bij. Ik ben er nog niet, maar het gaat langzaam iets beter. Het fijne lenteweer helpt natuurlijk ook :-).

Het komende jaar zet ik mijn zoektocht voort. Ik weet nu waar ik op moet letten om een nieuwe dip te voorkomen. Omdat mijn interesse in voeding en alles daaromheen alleen maar is toegenomen, en ik graag precies weet hoe dingen in elkaar steken, heb ik besloten een opleiding te gaan doen op dit gebied. Te beginnen met een cursus orthomoleculaire voeding. Ik heb er ontzettend veel zin in! Hoe leuk zou het zijn als je van je hobby je werk kunt maken ;-)?

De blog zal komend jaar een gedaantewisseling ondergaan. Ik ga hier nog niet te veel over verklappen. De opzet zal (voorlopig) wel hetzelfde blijven: een combinatie van mijn eigen ervaringen en wetenswaardigheden over voeding en gezondheid. Ik hoop jullie hiermee te inspireren en ik zou het leuk vinden als jullie met mij meeleven naar my second anniversary :-)!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten